Tartalomgyártás kisvállalkozásoknak – mit, mikor és hogyan?

Nem tudod, mit írj a weboldaladra?
Ez a tartalomgyártási útmutató megmutatja, hogyan állíts elő hatékony szöveget kisvállalkozóként.

Miért fontos a jó tartalom?

Egy jó weboldalnak 3 egyformán fontos lába van!

Felépítés-design-tartalom - Chrome.hu

Akár weboldalról, blog cikkről vagy social média felületről van szó, a tartalomgyártás nem “csak” szövegírást jelent. Célja van, mégpedig az alábbiak: 

  • hiteles információkkal bizalmat ébreszt,
  • megválaszolja a látogatók kérdéseit,
  • erősíti a SEO-t, így több ember talál rád,
  • növeli a weboldaladon eltöltött időt,
  • elősegíti a kapcsolatfelvételt vagy vásárlást.


Milyen típusú tartalmakat érdemes készíteni?

A kisvállalkozások számára nem a mennyiség, inkább a minőség számít. A legfontosabb, hogy változatos, de célzott tartalmakat készíts! Íme néhány ötlet:

  1. Weboldal alapvető részei a bemutatkozást, a szolgáltatás/termék leírását, a kapcsolatfelvételi lehetőségeket tartalmazó részek. Ezek legyenek könnyen elérhetők, átláthatók, mert ezek az elsődleges információk a cégedről.
  2. Blog bejegyzések, hasznos tippek, cikkek: nevezd bárhogy, ezek a rövid tartalmak adnak választ a látogatók kérdéseire, ebben mutathatod be mennyire vagy szakértő.
  3. A közösségi média posztokban csinálhatsz “kulisszatitkok” rovatot, termékbemutatók, megoszthatsz sztorikat, vagy használati tippeket. Mindig dobd fel képekkel, videókkal! Itt a szakértői oldalad helyett az emberi, személyes értékek, motivációk kerülhetnek előtérbe.
  4. A hírlevél ma is működik, ha jó tartalommal töltöd meg! Azoknak szól, akik már ismernek, tehát küldhetsz információt újdonságokról, akciókról, vagy megkérdezheted a véleményüket. Akár személyre szóló üzeneteket is beállíthatsz (pl: névnapi akció), hogy VIP vendégnek érezzék magukat.  


 Weboldal szöveget írsz? Nézd meg a weboldal tervezés lépéseit is!

Még több információ erről - Chrome.hu

Kulcsszókutatás, avagy SEO-szövegírás

Ha szeretnéd, hogy a Google “szeressen”, tudnod kell milyen kulcsszavakat kell tartalmazni az oldaladnak. Ez nem azt jelenti, hogy minden második mondatban szerepelnie kell a céged nevének vagy a terméknek. Pont ellenkezőleg! Derítsd ki mire keresnek az emberek?

Hogyan kezdj neki?

  1. Derítsd ki, hogy az emberek mit írnak a keresőbe, ha olyasmit keresnek, amit te kínálsz!
  2. Írj össze témákat, kérdéseket, amelyek érdekelhetik a célközönséged, mert kapcsolódnak termékedhez!
  3. Használj ingyenes kulcsszókereső eszközöket (pl. Ubersuggest, Google Keyword Planner).
  4. Cikkenkét 1 fő és 2-3 kapcsolódó kulcsszót ajánlott használni.
  5. Írj természetes stílusban, de a kulcsszó legyen benne néhányszor a szövegben!


Tartalomnaptár, mert rendszerben hatékonyabb!

A leggyakoribb hiba, hogy a kisvállalkozók „ha jut rá időm” alapon gyártanak tartalmat. A rendszeresség azonban fontos a jelenléthez. Ebben segít a tartalomnaptár.

Tartalomnaptár - Chrome.hu

Készíts naptárt (táblázatot), ami az alábbiakat tartalmazza:

  1. Kinek írom a cikket? - meglévő vagy új vásárló, nő vagy férfi stb.
  2. Mi vele a célom? - új termék bemutatása, direkt értékesítés, márkaismeret stb.
  3. A tartalom típusa: cikk, hírlevél, közösségi média poszt stb.
  4. A tartalom konkrét témája: a termék leírása, anyáknapi ajánlat, legújabb akció stb.
  5. Hová irányítom az olvasó: a link (aloldal, url), ahová majd kattintania kell
  6. Megjelenés dátuma

Elengedhetetlen! Tartsd be a saját terved és a saját határidőid!


 Segítünk benne! Ismerd meg tartalomkészítési szolgáltatásainkat!

További részletek a témában - Chrome.huHasznos eszközök tartalomgyártáshoz

Sokszor nem az ötlettel van a gond, hanem az eszközök hiányával.  De nem kell szövegírónak, grafikusnak és projektmenedzsernek is lenned. Hagyd, hogy a modern technológia segítse a munkád!  Íme néhány ingyenes vagy kedvező árú megoldás, hogy a content gyártás gyors és gördülékeny legyen.

  1. Canva, amivel gyorsan készíthetsz sablonok alapján grafikákat. Tele van csodás ingyenes képekkel, inspirációkkal és a testre szabás csak néhány kattintás.
  2. ChatGPT, ami segít szöveget írni. Adj meg egy vázlatot, mondd meg neki, miért készül a szöveg, kinek és milyen hosszú legyen és meglepően egyszerűbb lesz a szövegírás. Igen, ebben a cikkben is segített! 
  3. Angolul írsz? Grammarly, hogy a nyelvhelyességgel és helyesírással se legyen gond ha mondjuk angolul írsz.
  4. Trello / Notion, ha profi tartalomnaptárra vagy timemanager segédre van szükséged.


Hibás tartalmak, amik nem érdeklik az embereket

Tartalmi hibák - Chrome.hu

Muszáj ezt neked csinálnod?

Ez a kérdés gyakori a kisvállalkozóknál. Sokan szeretnek mindent maguk intézni, de a tartalomgyártás nem titok: időigényes feladat. Ha úgy érzed, ez nem fér bele, bízd ránk! 

A Chrome csapata:

  • Egyedi szövegeket ír,
  • SEO-alapokon dolgozik,
  • Helyetted is gondolkodik témákon,
  • Rendszeresen publikál blogot, közösségi média posztokat.

Citypage

A jó tartalom nem luxus! Minden kisvállalkozó számára lehetőség!

Tervezett munkát igényel, de megéri a ráfordított idő, mert elkötelezett, minőségi ügyfeleket eredményez. Építsd be a tartalomgyártást a mindennapi céges rutinba, vagy szervezd ki szakértőknek!. A lényeg, hogy ne hagyd kihasználatlanul ez a lehetőséget!

Szeretnél még több tippet?
Iratkozz fel hírlevelünkre, és értesülj legújabb tartalommarketing-ötleteinkről!



9700 Szombathely,
Semmelweis Ignác utca 4-6. 1. em. 103. ajtó • +36 30 883 5643 • info@chrome.hu