5 valós érv, hogy cégként, miért nem elég egy Facebook-oldal!

Facebook = bérlemény, Weboldal = saját ingatlan

Sokan úgy gondolják, a Facebook a legjobb megoldás az online jelenléthez, hiszen úgyis mindenki folyton azon lóg, ráadásul ingyen is van. És a Facebook valóban fontos is, de tudnod kell: Nem te irányítod! … és még ingyen sincs!

A hasonlat egyszerű:

Facebook-oldalad olyan, mintha egy bérlemény egy forgalmas bevásárlóközpontban. Jó hely, de nem te döntöd el, melyik helyet kapod, mennyiért, ki lát és mit csinálhatsz. Ráadásul a tulaj bármikor bezárhat és akkor minden, amit felépítettél elveszik. 


Egy saját weboldal viszont a saját üzlethelyiséged – minden a te kezedben van, és hosszú távú értéket képvisel. Te alakítod a szabályokat és az árakat!


Mindannyian kerestünk már rá szolgáltatásokra a weben vagy manapság a Chat GPT-ben. 

De sem a Google-ra, sem a Chat GPT-re nem jellemző, hogy Facebook oldalakat jelenítenének meg az első találatok között. És ez nem véletlen!  Gondolj csak bele: a vendég a legritkább esetben keres konkrét cégnevet. Valószínűbb, hogy egy problémára szeretne megoldást találni. A Google (és a ChatGPT is) ezért a találatoknál a saját domainnel rendelkező weboldalakat részesíti előnyben. Hogy miért? Mert ellenőrizhetőbb, megbízhatóbb forrás, több scannelhető információval, leginkább a SEO (keresőkre optimalizált) beállítások miatt. 

Egyszerűen mert egy weboldalból ki tudja olvasni a megoldást a kérdésre, míg a Facebook oldalról általában nem.

Tipp: A CityPage.hu weboldalai alapból keresőoptimalizálással indulnak – hogy téged találjanak meg először.

Ha nincs weboldalad, nagy eséllyel kimaradsz a keresési találatokból – és az érdeklődő a versenytársnál köt ki.

És még valami! Próbáltál már: posztot, hirdetést, videót visszakeresni a Facebookon? Szinte lehetetlen bármit újra megtalálni, ha egyszer elgörgettél!

2. Az Algoritmus bizony folyton változik!

A Facebook rendszeresen változtatja az algoritmusait. E mögött nyilván anyagi érdekek állnak. Nagyjából 2014-ig, még minden követőd látta a posztjaid, ma már ez az arány alig 5–10%(!). 
Ha nem hirdetsz, jó eséllyel alig látja valaki, amit megosztasz. Céges profil esetén ez fokozottan igaz.

Ezzel szemben a saját weboldalad érted dolgozik, nem ellened. Nem függ algoritmusktól, bármikor elérhető és nem bírálja felül, hogy melyik tartalmad értékes. 

3. A jó weboldal a profik egyik ismérve

A Facebook uniformizál! Ugyanaz az egyszerű sablon, ugyanaz a felépítés. Valójában a profilképeden kívül semmit nem állíthatsz be, ami valóban a cégedre szabott. 

Talán szükségtelen is részletezni, hogy ezzel szemben egy saját weboldal mennyivel inkább Rólad szól. Megmutathatod a vizuális arculatod, kialakíthatsz saját tartalmat, beépíthetsz okos funkciókat. Kifejezheted egyediséged, hitelessé válsz és profinak tűnsz.

A látogató tudni fogja: Komolyan veszed a weboldalad = komolyan veszed a munkád!

4. Több funkció = több lehetőség

Tudod mik a funkció modulok? 
Például az időpontfoglaló sablon, a kapcsolatfelvételi űrlap, a hírlevél feliratkozás, egy eseménynaptár, térkép, jegyértékesítő modul, beépített blog, webshop. Ezek közül egyiket sem integrálhatod egy Facebook oldalba. 

A Facebookon lehet a cégednek profilja, segíthet a kapcsolattartásban, újdonságok, érdekességek publikálásban, de nem alkalmas komplex funkciókra. 

5. Jobb mérhetőség és adatgyűjtés

A Facebook statisztikái megmutatják, hány ember látta vagy kattintott egy bejegyzésre, fizetett hirdetések esetén persze több információ is rendelkezésre áll, ami hasznos, de még így is kevés! Annál is inkább, mert a Facebook adatok nagy része csak becsült érték.

Egy weboldal analitikája ennél jóval többre képes! Meg tudja mutatni többek között: 

  • Honnan jöttek a látogatók (Google, Facebook, e-mail…) ?
  • Mennyi időt töltöttek az oldalon?
  • Melyik aloldalt nézték és milyen hosszú ideig?
  • Hol hagyták el az oldalt?
  • Ezek alapján pontosabban lehet optimalizálni a marketinget, és tudatosabban fejleszteni a szolgáltatásokat.


Tipp: A CityPage.hu beépíti a weboldaladba a Google Analytics-et és a Facebook Pixel-t is – így minden mérhető.

Weboldal + Facebook = Erősebb online jelenlét

A Facebook-oldal nem ellenség, de legyen inkább egy kiegészítő social média csatorna. Csak rá támaszkodni kockázatos és leszűkíti a lehetőségeket.

Használd inkább így: 
Legyen a saját weboldalad a digitális bázisod az online térben. Teljes kontrollal, egyedi megjelenéssel és hasznos üzleti megoldásokkal. Az újdonságokat oszd meg a Facebookon, a meghirdetett kampányokból pedig tereld a forgalmat a weboldalra, ahol tudsz értékesíteni, és üzleti kapcsolatot kialakítani. 

Kattints ide, és kérj ajánlatot a CityPage.hu-n!

9700 Szombathely,
Semmelweis Ignác utca 4-6. 1. em. 103. ajtó • +36 30 883 5643 • info@chrome.hu