Facebook = bérlemény, Weboldal = saját ingatlan
A hasonlat egyszerű:
Facebook-oldalad olyan, mintha egy bérlemény egy forgalmas bevásárlóközpontban. Jó hely, de nem te döntöd el, melyik helyet kapod, mennyiért, ki lát és mit csinálhatsz. Ráadásul a tulaj bármikor bezárhat és akkor minden, amit felépítettél elveszik.
Egy saját weboldal viszont a saját üzlethelyiséged – minden a te kezedben van, és hosszú távú értéket képvisel. Te alakítod a szabályokat és az árakat!
Mindannyian kerestünk már rá szolgáltatásokra a weben vagy manapság a Chat GPT-ben.
De sem a Google-ra, sem a Chat GPT-re nem jellemző, hogy Facebook oldalakat jelenítenének meg az első találatok között. És ez nem véletlen! Gondolj csak bele: a vendég a legritkább esetben keres konkrét cégnevet. Valószínűbb, hogy egy problémára szeretne megoldást találni. A Google (és a ChatGPT is) ezért a találatoknál a saját domainnel rendelkező weboldalakat részesíti előnyben. Hogy miért? Mert ellenőrizhetőbb, megbízhatóbb forrás, több scannelhető információval, leginkább a SEO (keresőkre optimalizált) beállítások miatt.
Egyszerűen mert egy weboldalból ki tudja olvasni a megoldást a kérdésre, míg a Facebook oldalról általában nem.
Tipp: A CityPage.hu weboldalai alapból keresőoptimalizálással indulnak – hogy téged találjanak meg először.
Ha nincs weboldalad, nagy eséllyel kimaradsz a keresési találatokból – és az érdeklődő a versenytársnál köt ki.
És még valami! Próbáltál már: posztot, hirdetést, videót visszakeresni a Facebookon? Szinte lehetetlen bármit újra megtalálni, ha egyszer elgörgettél!
A Facebook rendszeresen változtatja az algoritmusait. E mögött nyilván anyagi érdekek állnak. Nagyjából 2014-ig, még minden követőd látta a posztjaid, ma már ez az arány alig 5–10%(!).
Ha nem hirdetsz, jó eséllyel alig látja valaki, amit megosztasz. Céges profil esetén ez fokozottan igaz.
Ezzel szemben a saját weboldalad érted dolgozik, nem ellened. Nem függ algoritmusktól, bármikor elérhető és nem bírálja felül, hogy melyik tartalmad értékes.
A Facebook uniformizál! Ugyanaz az egyszerű sablon, ugyanaz a felépítés. Valójában a profilképeden kívül semmit nem állíthatsz be, ami valóban a cégedre szabott.
Talán szükségtelen is részletezni, hogy ezzel szemben egy saját weboldal mennyivel inkább Rólad szól. Megmutathatod a vizuális arculatod, kialakíthatsz saját tartalmat, beépíthetsz okos funkciókat. Kifejezheted egyediséged, hitelessé válsz és profinak tűnsz.
A látogató tudni fogja: Komolyan veszed a weboldalad = komolyan veszed a munkád!
Tudod mik a funkció modulok?
Például az időpontfoglaló sablon, a kapcsolatfelvételi űrlap, a hírlevél feliratkozás, egy eseménynaptár, térkép, jegyértékesítő modul, beépített blog, webshop. Ezek közül egyiket sem integrálhatod egy Facebook oldalba.
A Facebookon lehet a cégednek profilja, segíthet a kapcsolattartásban, újdonságok, érdekességek publikálásban, de nem alkalmas komplex funkciókra.
A Facebook statisztikái megmutatják, hány ember látta vagy kattintott egy bejegyzésre, fizetett hirdetések esetén persze több információ is rendelkezésre áll, ami hasznos, de még így is kevés! Annál is inkább, mert a Facebook adatok nagy része csak becsült érték.
Egy weboldal analitikája ennél jóval többre képes! Meg tudja mutatni többek között:
Tipp: A CityPage.hu beépíti a weboldaladba a Google Analytics-et és a Facebook Pixel-t is – így minden mérhető.
A Facebook-oldal nem ellenség, de legyen inkább egy kiegészítő social média csatorna. Csak rá támaszkodni kockázatos és leszűkíti a lehetőségeket.
Használd inkább így:
Legyen a saját weboldalad a digitális bázisod az online térben. Teljes kontrollal, egyedi megjelenéssel és hasznos üzleti megoldásokkal. Az újdonságokat oszd meg a Facebookon, a meghirdetett kampányokból pedig tereld a forgalmat a weboldalra, ahol tudsz értékesíteni, és üzleti kapcsolatot kialakítani.
9700 Szombathely, Semmelweis Ignác utca 4-6. 1. em. 103. ajtó • +36 30 883 5643 • info@chrome.hu