Eddigi utunk
Az internethasználat hazai elterjedésével párhuzamosan, számtalan vállalati és intézményi arculat, hirdetéskoncepció, magazin és hetilap nyomdai tervezése és előkészítése után a Chrome-Soft a 2000. évben jelent meg a turisztikai IT rendszerek fejlesztésének piacán. Első ilyen jellegű munkánk a Balaton Régió turisztikai informatikai rendszerének, arculatának és internetes megjelenítésének a tervezése és fejlesztése volt. A balatoni turisztikai IT rendszer tapasztalait felhasználva indult el egy évvel később az első országos turisztikai informatikai rendszer, az ONTIR fejlesztése, melyet a Chrome vezető tanácsadói szerepkörben kísért végig. Nagyrészt az állami projekt sikertelensége indította a cég akkori vezetését arra, hogy levonva a nagyszabású projekt bukásának tapasztalatait, más területen igyekezzen megoldásokat találni arra, hogy a turizmus térségi szinten is beléphessen a világ turizmusának hatalmas tempóban digitalizálódó világába. Így kerültünk kapcsolatba azzal a dél-tiroli céggel, amely hosszú éveken keresztül szolgáltatta azt a rendkívül komplex IT rendszert, amely teljeskörűen támogatta egész Dél-Tirol turizmusát informatikailag – az adatbázis-szolgáltatástól és az internetes megjelenéstől a foglalás- és hálózatmenedzsmenten, a CRM és szervezetfejlesztést segítő rendszereken keresztül egészen a turisztikai stratégiai menedzsment tartományi szintű döntéstámogatásáig. A dél-tiroli IT megoldások magyar piacra való adaptációjával párhuzamosan a Balaton Fejlesztési Tanáccsal, önkormányzatokkal, turisztikai szakemberekkel és vállalkozókkal összefogva a Chrome elindította annak az alulról épülő, szervezeti, társadalmi struktúrának a meghonosítását Magyarországon, amelynek eredményeként mára mintegy száz térségben turisztikai desztináció menedzsment szervezetek működnek – több-kevesebb sikerrel.
Az azóta eltelt majd 20 év során rengeteg térségben adtunk stratégiai tanácsot a desztinációfejlesztés területén, képeztünk szolgáltatókat, szakembereket, írtunk fejlesztési stratégiákat, készítettünk grafikai arculatokat, kiadványokat, terveztünk és bonyolítottunk on- és offline marketingkommunikációs kampányokat, study tourokat, de legfőképpen fejlesztettünk és implementáltunk olyan turisztikai IT-megoldásokat, amelyek gyakran a térségi turizmus európai standardjainál is távolabbra mutattak.
Menet közben számtalan weboldalt terveztünk és készítettünk – nemcsak a turizmus területén. A részben nemzetközi projektek fejlesztései során olyan cégekkel dolgozhattunk együtt, mint az Oracle, a KFKI számítástechnikai cégei, az Arvato Systems (a Bertelsmann informatikai vállalata), a SZTAKI, a Fraunhofer Institut vagy a Bentley, hogy csak a legismertebbeket említsük.
Nemzetközi kapcsolataink révén folyamatosan frissítettük tudásunkat és ismereteinket – elsősorban a turizmus-menedzsment és a turisztikai informatika területén. A folyamatos kutatási és fejlesztési tevékenység tette lehetővé, hogy 2010-ben – leválva dél-tiroli partnercégünkről – önállóan fejlesszük ki azt az akkoriban még alig ismertnek számító, NFC technológián alapuló turisztikai kedvezménykártyarendszert, mely – továbbfejlesztett formájában – máig sikerrel működteti, számos hazai turisztikai térség mellett Budapest hivatalos turisztikai kedvezménykártya rendszerét.
2017 óta a hotel- és éttermi szoftverek piacán is erőteljes jelenlétre tettünk szert. Több, mint 800 hazai szálloda, panzió és étterem használja HOTREST elnevezésű szálláshely- és étterem-menedzsment megoldásunkat, melynek továbbfejlesztésén megállás nélkül dolgozunk cseh partnereinkkel.