Weboldal tervezés - Mit gondolj át ajánlatkérés előtt?

Weboldalt szeretnél, de nem tudod, hol kezd? Mutatjuk lépésről lépésre, hogyan tervezd meg profin – még mielőtt bárki hozzányúlna.

“Csináljuk meg gyorsan, hogy legyen végre fent!” - Ez így nem lesz jó!


Házat sem úgy kezdünk el építeni, hogy van egy kb elképzelés, aztán majd használat közben formálunk rajta. Sok időt és feleslegesen kiadott pénzt spórolhatsz azzal, ha még a kezdés előtt átgondolod az alábbi szempontokat: 

Gondolkozz felhasználóként!

A weboldal NEM NEKED KÉSZÜL! Gondold át, hogy a látogató mit fog rajta keresni, mit szeretne egyszerűen megtalálni! Fogalmazd meg, hogy a potenciális látogatóid milyenek (nők, férfiak, családosak, fiatalok, idősek stb.), mert ez meghatározza, hogy milyen legyen az oldalad. Továbbá vannak alapvető UX (user experience=felhasználói élmény) szabályok:

  • Nem lehet az oldal túl zsúfolt: használj rövid leírásokat, címsorokat, hagyj helyet a különböző ‘témák’ között.
  • Minden legyen jól olvasható akár mobilon is!
  • Minden fontos információ legfeljebb 2 kattintásra elérhető legyen!
  • Egyértelmű gombok: mit lehet itt csinálni? (Foglalás, ajánlatkérés, kapcsolatfelvétel)
  • Reszponzív dizájn: minden eszközön jól nézzen ki!
  • Legyen gyors, hogy a látogató ne várjon a betöltésre!


Tipp: A CityPage.hu sablonjai UX-alapelvekre épülnek – így az oldal nem csak szép, de felhasználóbarát is.

 Hogyan tervezz weboldalt? - Chrome.hu

Navigáció, tartalmi struktúra és menürendszer

Az útvonal, amin a látogató végighalad.

Ha a weboldalad egy ház lenne, akkor a főoldal a bejárat. Lehet szép és hívogató, de a lényeg általában a szobákban zajlik ( = aloldalak). Te onnét tudod, hogy melyikbe szeretnél belépni, hogy van hozzá egy ajtótábla (irányjelző = menüpont vagy CTA)

Gondold át, hogy mik azok a tartalmi részek (aloldalak), amik mindenképp FONTOSAK A LÁTOGATÓNAK és, hogy TE milyen interakciókat vársz el tőlük (CTA).

  • Aloldal példák, amiket a felhasználó szemszögéből kell kialakítani: Bemutatkozás, Szolgáltatások/Termékek, Referenciák, Blog, Webshop, GYIK, Galéria, Árak stb.
  • CTA (call to action) feliratok vagy gombok,amiket a te céljaid érdekében kell elhelyezni: Lépj velünk kapcsolatba!, Iratkozz fel hírlevelünkre! Vedd meg jegyed most!, Kérj ajánlatot!, Löltsd le az oktató anyagot!, Kövess be minket! stb.
     

Nézd meg a leggyakoribb hibákat, amiket kezdők elkövetnek!

 További részletek a témában - Chrome.hu

Gondold át előre a tartalmat!

A weboldalad tartalma (content) nem csak szöveg, hanem leírások, képek és videók összessége. Feladata minden esetben, hogy a céljaidhoz VEZESSE a látogatót! 

  • Ha nem is vagy biztos benne, legyen elképzelésed, hogy milyen színeket, logot szeretnél használni.
  • Készíts egy tartalmi vázlatot legalább a címszavakkal és válogass hozzá illusztrációkat. A képeket és videókat mentsd le egy külön mappába.
  • Koncentrálj arra, hogy a látogató milyen ‘probléma/kérdés’ miatt keresett fel, és arra adj gyors válaszokat!
  • A weboldal nem olyan, mint egy könyv, egymás után következő statikus tartalommal. Vannak információk, amik egyetlen oldalon is elférnek, lenyíló menükkel, kinyíló ablakokkal, le-föl, jobbra-balra lapozható menüvel. Nézz példákat és válogass számodra szimpatikus megoldásokat.
  • Állíts fel fontossági sorrendet, ugyanakkor bizonyos részek pl. kapcsolatfelvétel a honlap bármely részéről elérhető lehet.


Nem tudod, mit írj? Itt a tartalomgyártás útmutatónk kisvállalkozóknak!

 További részletek a témában - Chrome.hu

Legyenek alapvető elvárásaid!

Ajánlatkérés előtt írd össze, hogy mit vársz el a készülő oldaltól! Ami régebben még extrának számított, az ma már legyen alapelvárás! 

Kérd, hogy készülő weboldalad megfeleljenek ezeknek a kritériumoknak:

  • Reszponzivitás - tehát az weboldan minden felületen: PC-n, tableten és mobilon is tökéletesen nézzen ki és működjön
  • Gyorsaság - 3 mp-nél többet senki nem vár a betöltésre!
  • Biztonság - legyen alapvető védelmi rendszere az adathalászok és támadások ellen
  • Bővíthetőség - ha később plusz menüpontra, idegen nyelvű verzióra vagy modulra van szükséged, az belépíthető legyen
  • Legyen hozzá fejlesztői support! - probléma, kérdés esetén legyen, aki segít
      

Checklist - Chrome.hu

Check list fejlesztés előkészítéséhez!

Az előzőek alapján ezeket javasoljuk átbeszélni ajánlatkérés, fejlesztés előtt:

  • Weboldal célja és fő funkciói
  • Menüpontok listája és hierarchiája
  • Szövegek legalább vázlat szinten
  • Képek, logók, arculati elemek
  • Versenytárs példák vagy inspirációk
  • Technikai elvárásaink


Ha ezt előre megcsinálod, a fejlesztő (vagy a CityPage csapata) gyorsabban és pontosabban tudja megvalósítani az elképzelésed.

A profi weboldal nem a véletlen műve, hanem tudatos tervezés eredménye. Ha már az elején jól struktúrálsz, könnyebb a kivitelezés, jobb a felhasználói élmény, és több ügyfél érkezik. A CityPage.hu csapata, ha kell minden lépésnél támogat a tervezéstől a hatékony működtetésig. 

 Ez érdekel? Kérj árajánlatot! - Chrome.hu

9700 Szombathely,
Semmelweis Ignác utca 4-6. 1. em. 103. ajtó • +36 30 883 5643 • info@chrome.hu