A látogatók jönnek de azonnal mennek is?
Nem érted miért nincs honlapodon megfelelő forgalom?
5 gyorsan javítható webes hiba! Lehet, hogy nálad is ez a gond!
Sokan úgy vágnak bele első weboldaluk elkészítésébe, mintha “csak” a nappalijukat rendeznék be. Bemennek egy jó nagy bútoráruházba, választanak egy nagy és kényelmes kanapét és vesznek még mellé egy csomó kiegészítőt, ami épp megtetszik. Ez a koncepció egy lakásnál még be is válhat, de a weboldalunk az egyik legfontosabb üzleti eszközünk. Akkor működik jól, ha tudja, mit akar és ráveszi a látogatót, hogy megtegye azt.
Az egyik legtipikusabb hiba, hogy az oldalnak nincs célja. Csak úgy van. Nincs mögötte stratégia se egyértelmű üzenet, amit közvetít. A látogató csak bolyong, és mivel nem tudja, mit kellene csinálnia: nem csinál semmit. Nem hív fel, nem kér ajánlatot, nem foglal időpontot, nem vesz jegyet.
Egy jó weboldal az átlátható szerkezetnek és jól elhelyezett ‘irányjelzőknek’ köszönhetően a célhoz vezeti a látogatót. A letisztult menü nemcsak esztétikusabb, hanem működőképesebb is – különösen mobilon, ahol eleve kevesebb a hely és a türelem.
Ha már mobil. Ma már alap, hogy egy weboldal reszponzív, vagyis minden eszközön jól működik. Mégis, sokan beleesnek abba a hibába, hogy csak asztali nézetben tesztelik a készülő oldalt, és nem veszik észre, hogy telefonon szétesik a dizájn, a gombok túl aprók vagy elcsúszott a szöveg. Pedig az internetezők már több mint 70%-a okostelefonon netezik! Nagy luxus elveszíteni őket csak azért, mert nem ellenőrizzük le az oldalt minden típusú felületen. Mondd meg mit tegyen az ügyfél, azaz: CTA
Gyakori hiba - pedig csak apróság -, hogy hiányzik a cselekvésre ösztönzés, vagyis a jól elhelyezett CTA (Call To Action). Ez lehet egy „Foglalj most” gomb, egy kapcsolatfelvételi űrlap vagy egy ajánlatkérő mező. A lényeg, hogy mindig legyen valami következő lépés, amit a látogató megtehet. Ha ez nincs meg, az oldal szép ugyan, de passzív.
Cél, hogy egyértelmű, rövid üzenetekkel, csupán néhány lépésben jusson el a látogató valamilyen interakcióig.
Képek és videók minden mennyiségben! Most ez a trend!
Az első benyomást szinte mindig vizuálisan szerezzük, és ha a képek rossz minőségűek, elavultak vagy egyszerűen csak nem illenek a tartalomhoz, az azonnal visszaveti a hitelességet. A legjobb, ha saját képeket és akár videós tartalmat is használsz, de ha ez nem megoldható, akkor is van élet az első megtalált sablonos stock fotón túl – csak válogatni kell!
DE!!! Elég egyetlen hatásos és szép kép! Nem a mennyiség, a minőség és az egységes arculat számít!
Végül, de nem utolsósorban: a technikai háttér! Ha az oldal lassan tölt be, mert túl nagyok a képek vagy gyenge a tárhely, a látogatók szó szerint lepattannak. A Google sem díjazza ezt, így a keresőből is nehezebben találnak rád. Egy gyors, jól optimalizált oldal ma már nem extrának számít, hanem alapelvárásnak.
Ha csak egy dolgot kellene kiemelnünk, azt mondanánk, a hasznos weboldal alappillére a tudatos és átgondolt tervezés!
Mert, ha az oldalad célorientált, mobilbarát, gyors, jól strukturált és felhasználóbarát, már félig nyert ügyed van. Ha pedig mindezt profikra bízod, például a CityPage.hu csapatára, akkor még a kezdő hibákat is könnyedén elkerülheted.
9700 Szombathely, Semmelweis Ignác utca 4-6. 1. em. 103. ajtó • +36 30 883 5643 • info@chrome.hu