Mi történik, ha nincs weboldalad? – Valós példák, valódi veszteségek

Neked mi az indokod arra, hogy nincs weboldalad?
“az én cégem nagyon kicsi”
“nincs rá pénzem”
“a digitális világ nem az én terepem”
“amit én árulok, azt nem a neten keresik”
“úgyis fent vagyok a Facebookon”

3 ütős példa, hogy megfontold a dolgot!

Okozhat valós üzleti veszteséget, ha nincs weboldalad?

Sokan gondolják úgy:

„Ráérek még weboldalt csináltatni.”
„Van Facebook-oldalam, az elég.”
„Nincs rá pénzem.”

#1 kihagyott ügyfél: Mert nincs releváns információ!

Példa Petra új helyre költözik és fodrászt keres. Nincs még elég ismerőse helyben, hogy ajánlás alapján tájékozódjon, ezért rákeres a Google-ben a helyi fodrászokra. Az első találat egy szimpatikusnak tűnő hölgy, igényes frizurák fotóival, de csak egy Facebook oldalon, ahová már 1 éve már nem töltött fel semmit. A fotóalbumban egy korábbi nyitvatartási idő megtalálható, de telefonszám nélkül. 
Petra megnézi a következő találatot: weboldal, amin látható pár kép a fodrászatról, van elérhetőség, térkép, árlista, telefonszám és még egy online foglalás űrlap is szabad időpontokkal. Elolvas pár pozitív vendégvéleményt és két kattintással foglal.

Tanulság: Kell egy olyan felület, amin minden olyan információ egy helyen és jól strukturáltan elérhető, ami a potenciális ügyfélnek fontos!

#2 kihagyobb ügyfél: Mert a versenytárs lecsapott rá!

Egy vidéki masszőr ajánlással, szájhagyomány útján szerzett vendégeket. Folyamatosan érkeztek a meglévő és az újabb ügyfelek, majd egyszer csak lassulni kezdett a folyamat. 
A településen egy konkurens masszőr szolgáltatást indított. Weboldalt csinált, amin blogot vezet a masszázstechnikákról, olajokról, egyéb masszázs eszközökről. Vannak fotói a szépen berendezett szalonról és időpont foglaló űrlapja.

Az új masszőrt, konkurens honlap nem lévén pár hónap alatt az első helyen hozzák a keresők „masszőr + városnév” kulcsszavakra – egyszerűen azért, mert van saját weblapja, amit megtalál a Google. 

Tanulság: Bármennyire jók vagyunk, abban, amit csinálunk, ha egy másik hasonló szolgáltatást nyújtó cégnek van weblapja, nekünk pedig nincs: az online kereső ügyfelek esetén nincs esélyünk vele szemben.

#3 kihagyott ügyfél: Nincs bizalom = nincs vásárlás

Egy egyéni vállalkozó tanácsadóként dolgozott. Esténként a Facebookra és az Instagramra tett ki nagyon érdekes short videókat és motiváló posztokat, amikre számos like-ot és hozzászólást is kapott. Megtudta, hogy felkeltette egy cég érdeklődését, ők mégsem őt választották. 
Miért? A cég szeretett volna alaposabban tájékozódni a tanácsadó referenciáiról, szakterületéről, a tanácsadói szolgáltatás kereterőli és árairól. Ezeket azonban nem találták meg, mert az Instagram bio-ban csak széttöredezett linkeket voltak, melyek újabb és újabb Facebook posztokra mutattak. Ez alapján egy másik tanácsadót választottak, akinek a weboldalán előzetesen tudtak mindezekről informálódni és így profibbnak tűnt.

Tanulság: Nem elég profi eszközökkel felkelteni a potenciális ügyfelek érdeklődését a social médiában. A bizalom kiépítéséhez valami ellenőrizhetőbb, strukturáltabb felületre van szükség.

Mit csinálj?

Mit csinálj?

Egy weboldal ma már nem luxus, hanem szükségszerűség. A saját honlap nemcsak jelenlétet, hanem hitelességet, elérhetőséget és versenyelőnyt is ad. A közösségi média fontos, de nem helyettesíti a saját digitális jelenléted. Ne halogasd tovább! A CityPage.hu csapata kész segíteni neked a kezdésben!

Keresd a CityPage oldalát!

9700 Szombathely,
Semmelweis Ignác utca 4-6. 1. em. 103. ajtó • +36 30 883 5643 • info@chrome.hu