Neked mi az indokod arra, hogy nincs weboldalad?
“az én cégem nagyon kicsi”
“nincs rá pénzem”
“a digitális világ nem az én terepem”
“amit én árulok, azt nem a neten keresik”
“úgyis fent vagyok a Facebookon”
3 ütős példa, hogy megfontold a dolgot!
Sokan gondolják úgy:
„Ráérek még weboldalt csináltatni.”
„Van Facebook-oldalam, az elég.”
„Nincs rá pénzem.”
Példa Petra új helyre költözik és fodrászt keres. Nincs még elég ismerőse helyben, hogy ajánlás alapján tájékozódjon, ezért rákeres a Google-ben a helyi fodrászokra. Az első találat egy szimpatikusnak tűnő hölgy, igényes frizurák fotóival, de csak egy Facebook oldalon, ahová már 1 éve már nem töltött fel semmit. A fotóalbumban egy korábbi nyitvatartási idő megtalálható, de telefonszám nélkül.
Petra megnézi a következő találatot: weboldal, amin látható pár kép a fodrászatról, van elérhetőség, térkép, árlista, telefonszám és még egy online foglalás űrlap is szabad időpontokkal. Elolvas pár pozitív vendégvéleményt és két kattintással foglal.
Tanulság: Kell egy olyan felület, amin minden olyan információ egy helyen és jól strukturáltan elérhető, ami a potenciális ügyfélnek fontos!
Egy vidéki masszőr ajánlással, szájhagyomány útján szerzett vendégeket. Folyamatosan érkeztek a meglévő és az újabb ügyfelek, majd egyszer csak lassulni kezdett a folyamat.
A településen egy konkurens masszőr szolgáltatást indított. Weboldalt csinált, amin blogot vezet a masszázstechnikákról, olajokról, egyéb masszázs eszközökről. Vannak fotói a szépen berendezett szalonról és időpont foglaló űrlapja.
Az új masszőrt, konkurens honlap nem lévén pár hónap alatt az első helyen hozzák a keresők „masszőr + városnév” kulcsszavakra – egyszerűen azért, mert van saját weblapja, amit megtalál a Google.
Tanulság: Bármennyire jók vagyunk, abban, amit csinálunk, ha egy másik hasonló szolgáltatást nyújtó cégnek van weblapja, nekünk pedig nincs: az online kereső ügyfelek esetén nincs esélyünk vele szemben.
Egy egyéni vállalkozó tanácsadóként dolgozott. Esténként a Facebookra és az Instagramra tett ki nagyon érdekes short videókat és motiváló posztokat, amikre számos like-ot és hozzászólást is kapott. Megtudta, hogy felkeltette egy cég érdeklődését, ők mégsem őt választották.
Miért? A cég szeretett volna alaposabban tájékozódni a tanácsadó referenciáiról, szakterületéről, a tanácsadói szolgáltatás kereterőli és árairól. Ezeket azonban nem találták meg, mert az Instagram bio-ban csak széttöredezett linkeket voltak, melyek újabb és újabb Facebook posztokra mutattak. Ez alapján egy másik tanácsadót választottak, akinek a weboldalán előzetesen tudtak mindezekről informálódni és így profibbnak tűnt.
Tanulság: Nem elég profi eszközökkel felkelteni a potenciális ügyfelek érdeklődését a social médiában. A bizalom kiépítéséhez valami ellenőrizhetőbb, strukturáltabb felületre van szükség.
Egy weboldal ma már nem luxus, hanem szükségszerűség. A saját honlap nemcsak jelenlétet, hanem hitelességet, elérhetőséget és versenyelőnyt is ad. A közösségi média fontos, de nem helyettesíti a saját digitális jelenléted. Ne halogasd tovább! A CityPage.hu csapata kész segíteni neked a kezdésben!
9700 Szombathely, Semmelweis Ignác utca 4-6. 1. em. 103. ajtó • +36 30 883 5643 • info@chrome.hu